20 paź Pierwsza pomoc w hotelu
Do obowiązków każdego pracownika w hotelu należy dbałość o bezpieczeństwo zdrowia i życia gości oraz współpracowników. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, do kadry zarządzającej hotelem należy systematyczne organizowanie szkoleń z pierwszej pomocy przedmedycznej.
Hotel jest miejscem publicznym, ogólnodostępnym dla każdego człowieka. Do hotelu może wejść każdy, nie tylko ten kto ma rezerwację, ale również osoba która chciałby obejrzeć pokój lub skorzystać z baru hotelowego czy restauracji. Obowiązkiem pracownika jest udzielenie pomocy każdemu kto jej potrzebuje i znajduje się na terenie obiektu.
Podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy:
- sprawdź czy możesz udzielić pierwszej pomocy nie narażając siebie na utratę zdrowia czy życia,
- sprawdź czy osoba która potrzebuje pomocy jest przytomna, skontroluj tętno i oddech. Odchyl głowę poszkodowanego do tyłu – zrób to delikatnie, często ruch ten przywraca normalny oddech.
- gdy poszkodowany nie oddycha, zacznij działać. Zastosuj resuscytację krążeniowo-oddechową ( masaż serca )
Postępowanie w zależności od wieku poszkodowanego:
– u osoby dorosłej:
- rozpoczęcie działań ratujących od 30 uciśnięć
- miejsce ucisku: dwa palce powyżej dolnej linii mostka
- głębokość ucisku: 4 – 5 cm
- częstotliwość ucisku: 100 na minutę
- ucisk – wdech – 30:2
- WEZWIJ POGOTOWIE dzwoniąc na 112 lub 999
- w razie wystąpienia krwotoku, staraj się go zatamować.
- PAMIĘTAJ, jeśli istnieje zagrożenie zdrowia lub życia poszkodowanego, po udzieleniu pierwszej pomocy należy skorzystać z pomocy lekarskiej.
Sorry, the comment form is closed at this time.