21 lis Zarządzanie pracownikami w hotelu –planowanie
Wymagania gości wciąż rosną, nie tylko co do standardów wyposażenia hotelu, ale również w stosunku do personelu hotelowego. Zatem planowanie zatrudnienia pracowników jest nieodłącznym elementem zarządzania hotelem.
Planowanie zatrudnienia jest procesem ciągłym, powtarzającym się, określającym potrzeby kadrowe wyrażone w ilości jak i w jakości potencjalnych pracowników hotelu. Planując zatrudnienie w hotelu, prace powinny zacząć się od analizy stanowisk pracy.
Zawód hotelarza jest zawodem szczególnym polegającym na „sprzedaży” gościnności , a specjalne i szczególne wymagania zawodowe, dotyczą stanowisk związanych z bezpośrednią obsługą gości.
Tak więc, do podstawowych wymogów analizy stanowisk pracy w hotelarstwie, zaliczyć należy:
- predyspozycje fizyczne – bardzo dobry stan zdrowia, wygląd zewnętrzny;
- predyspozycje psychiczne – uprzejmość, cierpliwość, opiekuńczość, uczciwość, podzielność uwagi, opanowanie, grzeczność, dyskrecja;
- zdolności językowe;
- kwalifikacje zawodowe oraz chęć ich podnoszenia przez udział w szkoleniach branżowych ( hotelarskich, turystycznych, itp.);
- łatwość komunikowania się, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, odpowiedzialność, zamiłowanie do porządku i wiele innych.
Z racji specyfiki i charakteru zawodu, wyróżnić można : zainteresowanie ,zamiłowanie oraz akceptowanie usługowego charakteru pracy.
Sorry, the comment form is closed at this time.