TrenerHOTEL | Zarządzanie pracownikami w hotelu –planowanie
17049
single,single-post,postid-17049,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.4,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.2,vc_responsive
 

Zarządzanie pracownikami w hotelu –planowanie

21 lis Zarządzanie pracownikami w hotelu –planowanie

Wymagania gości wciąż rosną, nie tylko co do standardów wyposażenia hotelu, ale również w stosunku do personelu hotelowego. Zatem planowanie zatrudnienia pracowników jest nieodłącznym elementem zarządzania hotelem.

Planowanie zatrudnienia jest procesem ciągłym, powtarzającym się, określającym potrzeby kadrowe wyrażone w ilości jak i w jakości potencjalnych pracowników hotelu. Planując zatrudnienie w hotelu, prace powinny zacząć się od analizy stanowisk pracy.

Zawód hotelarza jest zawodem szczególnym polegającym na „sprzedaży” gościnności , a specjalne i  szczególne wymagania zawodowe, dotyczą stanowisk związanych z  bezpośrednią obsługą gości.

Tak więc, do podstawowych wymogów analizy stanowisk pracy w hotelarstwie,  zaliczyć należy:

  • predyspozycje fizyczne – bardzo dobry stan zdrowia, wygląd zewnętrzny;
  • predyspozycje psychiczne – uprzejmość, cierpliwość, opiekuńczość, uczciwość, podzielność uwagi, opanowanie, grzeczność, dyskrecja;
  • zdolności językowe;
  • kwalifikacje zawodowe oraz chęć ich podnoszenia przez udział w szkoleniach branżowych ( hotelarskich, turystycznych, itp.);
  • łatwość komunikowania się, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, odpowiedzialność, zamiłowanie do porządku i wiele innych.

 

Z racji specyfiki i charakteru zawodu, wyróżnić można :  zainteresowanie ,zamiłowanie  oraz akceptowanie usługowego charakteru pracy.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.